![]() |
![]() |
FŐOLDAL | ||
HARDCORE GAMER |
||
|
Sokáig a városi legendák körébe soroltam az információt, miszerint a hőskorban létezett egy magyar Alfa holdbázis vonatkozású társasjáték. A tényekkel azonban nem lehet vitatkozni: Kertész Judit (hálás köszönet néki!) a maga fizikai valójában juttatta el hozzám eme mellbevágó kiadvány egy példányát. Szem nem maradt szárazon. |
|
|
Azért az extenzív vizsgálat kimutatja, hogy itt ismét csak a nagy magyar koppintó gépezet ütötte fel a fejét. A játéknak létezett egy amerikai eredetije (Omnia, 1974), amely borítóján sem titkolta valódi kilétét. A magyar verzióban tapasztalható cím- és arculatváltás nyilvánvalóan a szerzői jogi problémák elkerülését szolgálta. |
|
![]() |
||
|
Úgy tűnik, sötét idők járnak az Alfára: König parancsnok agya lelökte a szíjat és a bázis számára oly létfontosságú energiakészleteket csakis magának akarja. A végsőkig kétségbeesett legénység négy Sas-kommandót indít a csomagok erőszakos megszerzésére. Ez bizony polgárháborús helyzet. |
|
![]() |
||
|
Fi–Béta-Kappa: ezúttal nem kőgazdag amerikai ifjak egyetemi klubjáról van szó. König ezen bolygóra fészkelte be magát, ahol Pató Pálként ücsörög napi 24 órában kedvenc energiacsomagjain. A tét óriási. |
|
![]() |
||
|
Óhatatlanul felmerül a gyanú, hogy a játék szerzői esetleg nem nézték a sorozatot. Ez azonban nem szabad, hogy megzavarjon minket a koncentrációban: beszállás a Sasokba (sárga kúpok), védőzsilipeket felpakolni (zöld bigyók), és irány a mágneses mező, amely mögött a gonosz König parancsnok les ránk (fekete kúpok)! |
|
|
ŰRKALAND Kedves Gyerekek! Izgalmas űrkalandra hívunk benneteket, amely a jövő évezredben játszódik és John König kapitánynak, továbbá a Sas űrhajórajok parancsnokainak ügyességén alapszik. A terep közepén lévő Fi–Béta-Kappa bolygón hatalmas energiaforrások vannak. John König kapitány védi az energiaforrásokat. A Sasok parancsnokai pedig meg akarják szerezni az energiát és el akarják szállítania bázisra. Sorsolással döntsétek el, hogy ki lesz John König kapitány. Ő vezeti
a 4 fekete űrhajót. A kapitány elhelyezi a 4 kis fekete dugót (energiacsomagot)
a játéktábla középén lévő Fi-Béta-Kappa bolygóra és elhelyezi a 4 fekete
űrhajót úgy, hogy legfeljebb csak A többi játékos egy-egy űrhajóraj parancsnoka lesz. A Sasok a következő sorrendben kezdik a játékot: A FI–BÉTA–KAPPA BOLYGÓHOZ VALÓ KÖZELEDÉS ESETÉN: Ahhoz, hogy a Sasok elérjék a Fi–Béta–Kappa bolygót, át kell jutniuk az akadályokon. Az akadályokon csak a védőzsilipek segítségével juthatnak át, amelyeket a parancsnokok az átkelésre kiszemelt mezőn helyeznek el. A védőzsilip ott marad, mert ha a Sasnak sikerült megszerezni egy energiacsomagot: (az energiacsomagot belehelyezi az űrhajójába) ezen a védő zsilipen mehet vissza. Más Sas is használhatja a táblán lévő védőzsilipet, ha König kapitány űrhajói el nem mozdítják, vagy meg nem semmisítik. A FI–BÉTA–KAPPA BOLYGÓTÓL VALÓ TÁVOLODÁS ESETÉN: A Sasok csak a táblán már elhelyezett védőzsilipeken mehetnek vissza.
Egy védőzsilip csak kétszer használható: egyszer a Fi–Béta–Kappára menet,
másodszor a Fi–Béta–Kappától való távolodáskor. A második használat után
a védőzsilip használhatatlanná válik, ezért le kell venni a tábláról. Az az űrhajóraj parancsnoka lesz a GYŐZTES, akinek először sikerül SAS űrhajói közül legalább egyet a Fi–Béta-Kappa bolygóra juttatni, megszerezni az energiacsomagot és visszatérnie a bázisra. Egy raj több energiacsomagot is szerezhet. John König kapitány lesz a GYŐZTES akkor, ha sikerül megakadályoznia, vagy végleg lehetetlenné tennie, hogy a Sasok elérjék a Fi–Béta–Kappát, vagy visszatérjenek a bázisukra. Minden újabb játékban az előző GYŐZTES lesz John König kapitány. 3-5 gyerek játszhatja. Tartalma: 20 db űrhajó (piros, fehér, zöld,
sárga, fekete) |
|
FŐOLDAL |